I soliga Oslo.

Solen skiner i storstaden. Trots alla motgångar har jag lyckats lösa upp några knutar i livet. Till och med så jag börjat skina.

Jag har varit frånvarande ett tag från bloggen på grund av olika anledningar. Försökte skriva ett inlägg igår som försvann så gör ett nytt försök idag.

Min största knut har varit mellan mig och Fredde. Tyvärr valde vi den enkla vägen att bara klippa snöret. Jag bor här, han bor där, jag kommer bo här tills jag kommer in på högskola, han kommer satsa på fast tjänst i Gävle. Man behöver närhet också. Vi är så klart goda vänner och har tagit detta på ett vuxet vis båda två vilket känns skönt. Jag tror vi båda var eniga om att kärleken inte fanns kvar utan bara vänskapen. Bara och bara, att få ha en vän som Fredrik ska man vara stolt över. Tiden vi har haft tillsammans har varit bra och det gläder mig att se tillbaka på alla bilder och övriga minnen vi skapat tillsammans.

Mammas arbetskollegas dotter har flyttat hit. Jag känner henne inte på minsta vis utan har träffat en gång här. Jag hoppas på en vän för livet och att vi ses fler gånger! Kanske ses idag på volleybollen!

Annars har jag spenderat en dag på stranden, några dagar på jobbet, andra dagar i tankarna men mest hela tiden arbetat med mig själv. Jag är ändå väldigt lycklig. Att jag tagit mig hit, jag har ett jobb, jag omringas av bra människor dagligen, ja, listan kan göras lång.

Som mamma skrev till mig: Livet är egentligen en stor blomsteräng. Bara man öppnar ögonen finns massor att glädjas åt! Visst, getingarna finns där, men blommorna med alla vackra färger och dofter är så många fler!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0