Om du kunde...

...skulle du då bemöta världen på ett annat vis?

Det är en tankeställning jag grubblar på dagligen. När jag var mindre sa jag alltid "Alla föds till idioter, det är först när man gör sina misstag som man blir starkare och klokare". Idag skulle jag vilja ändra om den meningen och då låter det så här "Alla föds neutrala, och vill du, då kan du gå hur långt du vill".

Jag är helt övertygad om detta. Människan kan fan göra allt. Kanske inte leva i 300 år och fortfarande se ung ut. Tänk logiskt fast ändå inte.

Ju mer jag tänker på detta desto mer fel hittar jag. Varför vill folk medvetet bete sig illa? Varför skyller folk ifrån sig? Listan kan göras lång... Jag kan till exempel inte säga så här: aaa jag kan inte sitta still, lev med det för jag har ADHD! Till och med det sitter i psyket och går att ändra på. Det är inte lätt men det går!

Fortfarande, vill man så kan man! Jag tror stenhårt på detta. Rätta mig inte, för idag, just idag har jag rätt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0