Döden liksom...

Jag kräks över min lathet men berömmer mig själv för att jag är så himla duktig. Just idag.

Jag har känt mig asball som hoppade över senaste läxan från högskolan. Skoja...Vetskapen om att jag brydde mig noll och sket i att lämna in uppgiften när man skulle har ätit upp mig inombords. Jag har gått och tänkt på detta i en månad nu. Men, som jag sa, just idag är jag duktig. Är nästan klar. Jag har bara detta kvar:

Beskriv bibetydelsen, de associationer du får som bygger på kunskapen om de bildkoder som vi i vår kultur delar.

Undersök om det finns metaforer och metonymier.

Redogör för vilka retoriska grepp som används i bilden.

Lägg särskilt märke till vad kroppen signalerar och blickens betydelse.

Redogör för din specifika kunskap och din egen ingång till bilden.

Någonting säger mig: Kill MEEE!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0