Woop!

Idag har varit en bra dag. Har ätit ganska nyttig mat, tränat, promenerat ute i varma solen, tagit en eftermiddagslur samt unnat mig ett varm avslappnande bad med ansiktsmask påkletad.

Njutningen fortsätter för imorgon hämtar jag ut min älskade kamera från verkstaden.

Vet inte om jag har nämnt det i bloggen men då verkstaden inte hittat något fel på kameran skulle de kräva 450 kr för att hämta ut den. Givetvis vägrade jag betala det så telefonisten jag talade med antecknade det.

Ytligare två veckor gick tills Elgiganten kontaktade mig. De sa även denna gång att summan på 450 kr måste betalas för att få kameran uthämtad. Då mamma har mer år på nacken fick hon ta detta samtal. Hon fick ingripa med den där stränga mammarösten.

M: Ja, givetvis ska jag inte behöva betala för det här då det var fel på kameran när jag lämnade in den. Tyvärr kommer jag genast vända mig till konsumentverket om detta...

Lite senare ringer de upp och säger: Hörru, vi hoppar den där avgiften. Det var vårt fel att vi inte informerat dig om denna kostnad men du får hämta ut den helt gratis.

Glad Olle :) Man ska aldrig ge upp, gå så långt man kan och i värsta fall hota med konsumentverket, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0