Ja, solen skiner iaf!

Inte för att jag klagar med det gör nog Danne

Igår fick jag provköra en gammal bil. Si så där 24 år gammal. Jag har aldrig någonsin äntrat min fossing på en gaspedal från stenåldern förut. Efter någon minut började jag förstå mig på bilen en aning och jag tog mig fram!

Danne blev lite missnöjd över min parkering, klev ut från bilen och böt plats med mig för att backa ut därifrån och gör om parkeringen. Jag är kung på att parkera men bara för att han är kille ville han ha det på sitt vis. Han backade i ett skapligt tempo "med bildörren öppen" helt omedveten om en varningsstolpe han strax skulle backa på. Dörren böjde sig så olidligt mycket att den inte gick att få på sin plats igen

Idag var det inte lika roligt tyckte han. När jag gick förbi hade han skruvat bort hela dörren, haft sönder bilrutan försökt hamra till bucklan som blivit och resultatet var en skrikande Danne.

Det slutade med att han la ut den på blocket. En bil som endast har en fungerande bildörr samt att det saknas en bilruta. HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0