ooooooliiiiviiiaaaa 0_o

Den där mor och dotterdiskussionen som oftast innehåller gräl, gnäll och tjat är alltid lika mysig! Det tokiga är att jag vet vad som är rätt och fel men mitt otroliga sug gör så att jag inte kan hejda mig från det goda...

Mamma var dagens höjdpunkt då hon hade köpt jordnötssmör och placerat lite fint i kylskåpet. Jag visste att den var till mig fast hon inte hade sagt något om de och jag visste lika väl att för varje ny macka jag tog med detta ljuvliga pålägg skulle mängden i burken minska till tusen..

"jag sitter uppe på mitt rum, hör hur mamma där nere öppnar kylskåpet, ett lock åker av och sen...japp det klassiska, ett rop på mitt namn i en väldigt utdragen och förbryllad ton... OOOOLIIIIVIIIAAAAAA!!!

M: Varför är halva burken med jordnötssmör borta?
O: Jo, du förstår, jag har bara ätit det på några mackor och då slängde jag några för att jag vart mätt, så jag har liksom inte ätit en halv burk på mindre än 2 dagar...
M: "var 100% säker på att jag ljög", Nu blir det inge mer smör för din del på hela veckan!!

En dag senare

M: Nu har du varit och ätit jordnötssmör igen Olivia.
O: Ja men endast på en ynka macka, jag looovar.
M: Skärpning på allvar nu, vet du vad det där innehåller?! Snart slänger jag burken om du inte kan hejda dig.

När jag flyttar hemifrån, säger då bara de ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0