Vad hände?

Det är lätt att gömma sig under stora kläder. Ännu lättade att gömma fettet. Jag inser att jag nu väger lika mycket som den tid jag var som fetast. Då snackar vi inte muskler. Jag fuskar med sallad, äter för mycket av det goda, kör för lite kondition på gymmet och äter samma mängd som en karl... Ett kilo till och jag svälter mig till min önskevikt.
 
Imorgon ska jag gå all in på gymmet. Jonas ska även med denna gång. Det är så tråkigt att måsta gymma själv alla gånger. Om ändå Fredrik kunde övergå till Friskis. Han får mig att orka mer än vad jag orkar. Om han kunde bli nyttig när det gäller kost skulle det också vara en fördel för mig. Jag vill inte vara sämre, menar jag...
 
Allvar nu. Min självkänsla har sjunkit. Tips som kan motivera mig är att:
 
Alltid ha tandkräm och tandborste med mig. För det är inte gott att äta med tandkrämssmak i munnen.
Ska också ta mått kring mage och lår.
Varje gång jag är på gymmet ska jag starta med 20 minuters motion samt 2 gånger i veckan ha en timmes motion.
Äta mer sallad kan vara en bra början.
Jag ska skippa salt, HELT! Jag är beroende av salt och det suger balle. Maten kanske blir äcklig om jag inte saltar. Vem vill äta äcklig mat liksom?!?
Ska skära ner på mitt ägg-intag. Äter varje morgon välsaltad äggröra bestående av 2 ägg.
Ska lämna bankkortet hemma när jag drar och tränar. Händer annars att mackor och övrig kost inhandlas.
Ska börja sticka och virka, bättre de än att äta bara för att...
 
Aaaaahhiih, listan kan göras meter lång. Om någon annan har ett tips på vad som kan ändras i mitt liv så jag går ner i vikt, SKRIV! Skulle bli så glad om jag fick lite motivations tips!
 

Kommentarer
Postat av: EMILIA

Hahaha jag känner så väl igen mig i ätandet!!
Men jag brukar göra så att jag äter bara dom nyttiga grejer jag faktiskt tycker om, för det håller aldrig i längden att trycka i sig äckliga grejer för att det är "bra". Så till exempel ser jag alltid till att ha Kesella (lätt 1%) och frysta hallon hemma. OCH INGET GODIS HEMMA!! För har man det så går det ju inte att låta bli. Men testa mikrade hallon blandat till en "smoothie" med kesella, det är SÅ gott när man är sötsugen och ändå nyttigt :)

Och kör pass på gymmet, ki box till exempel är asbra för då har man hela tiden någon som peppar en så man inte ger upp. Förresten så borde vi ses snart!! :D pusss

Svar: Jaaaa! Jag fattar inte varför man äter när man är rastlös... Det är den största haken. Ja okej, tack för tipset :) Jag kör faktiskt med Icas lätta kvarg och havregryn :D Sen om jag hade någon att gå på pass med hade jag LÄTT gått på de. Det är så tråkigt att ingen gymmar på Friskis! Men jag kan erkänna att jag står och kollar in på passen när de väl är :D
Ja jag har all tid i världen att ses nu när min skolfotografperiod rullat mot sitt slut =) Du måste höra av dig när du åker till Gävle! Sen kan jag komma till Stockholm också =)
Olivia Sätterlund

2012-10-29 @ 22:35:24
URL: http://emiliasjoberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0