Vi med öppna ögon

Vi var bästa vänner, vi hade vänskapen, vi slutade upp som kompisar och nu är du en främling som blundar. Jag börjar se ett mönster (hej flickvän, adjö vänner).

Klart det känns tungt att gå ifrån en vänskap som har varat i 7 hela år. Men jag har ögonen öppna. Efter många om och men lever jag det liv jag vill leva. Med öppna ögon. Jag ser vad som händer, jag säger till när det händer och med mitt själviska ego skäms jag inte över att stå i vägen.

Man eller mus.

Man måste våga för att klara det, aldrig vända ryggen till utan visa hela framsidan så man står öga mot öga, hjärta mot hjärta. Den oärlige flippar så småningom ur för att bygga en hatisk fasad. Sen attack! Men med din inre styrka och vetskapen om du du inte gjort fel är du redan från start vinnaren.

Många sörjer över att dom inte var värd (det som än hände). Sant. But heeey, what doesn't kill you makes you stronger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0