Så jävla BAJS!

Idag hände det. Jag åkte dit. 750 kronor i böter på tunnelbanan. En kontrollant tvingade mig...

Nu har jag å andra sidan sparat 300 kronor på att ha plankat under hela den här tiden i stället för att ha köpt ett månadskort så "egentligen" gör det ju inget. Men jag tänker inte åka till stan lika ofta nu i alla fall och jag ska nog till och med överväga att köpa någon biljett någon gång ibland.

Det stör mig att för dessa pengar har jag kunnat köpa mig ett par röda converse... Livet är dyrt.

Men om 10 dagar visar det dig hur det går för Anton om han måste betala eller ej. Han åkte ju också dit men betalade inte på plats. Eftersom han inte legitimerade sig kan ju ingen veta att det var han. Filmkamera då kanske. Det visar sig. Om han kommer undan fortsätter jag antagligen i mitt planka-race!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0