JAG VET INTE, GAAH??!

Efter att jag berättat för Fredrik om vad som händer uppe i min hjärna drömmer han mardrömmar om mig. Något händer med mig. Vart kommer allt ifrån? Håller jag på att bli tokig?
 
När han vaknade imorse tog han min hand och bara tittade på mig. Tillslut var jag tvungen att fråga hur läget stod till. Någon skruv satt definitivt löst. Jag menar, whaaaat, säg något (tålamod), gosse!... Tillslut ändrar han ögonformen till något smalare och säger: Du blev inlåst på ett psyke. Egentligen skulle du inte vara där och tro mig jag försökte rädda dig men... kommer inte ihåg något mer (ooh tackar för den). Tråkig dröm förresten.
 
Men jag kan förstå att han får gå igenom såna drömmar. Jag har ju påstått mig själv vara schizofren. Vad annars skulle jag vara. Jag har en fantasi som numera gör sig verklig. Går jag på en bilväg kan jag helt plötsligt se ett bildspel som utspelar sig precis där jag går. Exempelvis två bilar som krockar eller en man som är ute och går med hunden. Vid busshytten har jag sett ett slagsmål och ibland kan jag tro mig se människor gå förbi som är borta i nästa sekund. Jag kanske bara är stressad? Eller ser jag faktiskt saker? Det kanske bara kallas för verklig fantasi? Hur ska jag veta? Jag ser sånt här flera gånger i veckan. Jag skyller på att jag är udda.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som hallucinationer, drygt!

Svar: Ja jag är inte erfaren kring det området med det låter ju troligt iaf!
Olivia Sätterlund

2013-01-01 @ 22:37:03
URL: http://melissamiller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0