Hur vet man att en bok är bra?

Mitt mål, läsa ut den förbannat bästa boken innan Norge!

Med en lycklig känsla i kroppen stegade jag ner i det tomma badkaret. Som i vanlig ordning satte jag i pluppen och började tappa upp vanligt varmt vatten. Boken öppnades och placerades därefter på min icke blöta mage.

När vattenvågorna började komma upp i samma höjd som min navel stängde jag nästan av vattnet. Endast en smal liten stråle tilläts rinna ner i den djupa kloaken.

Ögonen plogade igenom en massa text. De var så utstående att de nästan tippade på högkant. Några fniss, grimaser och upprepade utryck mumlades ut från min mun.

En och en halv timme senare piper min katt otåligt och vill ut (hon tvingas alltid vara med mig under tiden som jag badar). Det är först då jag inser. Vattenvågorna hade lagt sig, det bildades enkla vattenringar från strålens tunna stråle. Med millimetrar ifrån att orsaka ett fläskigt vattenfall fick jag i stilla fart stänga av strålen med foten.

Det var i samma veva som jag insåg, min bok är för sjutton ASbra!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0