Alltid lika kul!

Vad otrevliga folk det finns. Har blivit tipsad om att kontakta en speciell person angående ett sommararbete. Så klart ringer jag inte helt oförberedd utan har givetvis en del saker jag vill hinna nämna i samtalet. Vett och etikett kallas det för.

Jag ringer, jag kopplas fram och jag blir gladare och gladare. Så svarar han. Mannen som kanske kan rädda mitt liv. Jag presenterade mig glatt och försökte snabbt komma till sak. Eftersom han sällan är på jobbet och det är väldigt viktigt att mina papper hamnar i hans händer skulle jag ringa och kontrollera om jag kunde komma förbi någon speciell dag och tid. Jag hann inte mer än att nämna sommarjobb så avbröt han mig: Pratar ej i telefon. Torsdag och fredag. På eftermiddag. Kort och gott och sen la han på?

Jag blir så besviken. Jag hade tänkt mig något helt annat och mycket trevligare. Jag lovar att han inte rörde en enda muskel i ansiktet när han pratade med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0