Vår väg!

Jag kan inte påstå att jag och Fredrik är lik varandra till sättet att vara. Vi har något annat i stället, något unikt!

Han och jag förstår oss sällan på varandra. Jag är djup i mitt språk och han är otydlig. Det krockar många gånger. Stunder som är så misslyckade att man skrattar bara för att.

Fredrik intresserar sig sällan för den person jag tycker om att vara. Andlig, yoga, meditationer, korrupt humor och tjatig. Han tror nämligen inte på andar och allt annat är bara dötrist. Han vill att jag ska spela pang pang, skratta åt det han tycker är kul och kunna kolla på film som om jag hade ett intresse.

Det vi har gemensamt är att vi båda älskar katter och vi tränar, fast på olika gym...

Jag är stressad, han är lugn.
Jag planerar, han lever för dagen.
Jag försöker se saker som det är, han lever i fantasi blandat med jag vet inte vad.
Jag tänker efter, han lovar sen tänker.

Det är därför vi behöver varandra. Vi är extrema på olika vis och behöver finna något mellanting. Vi hjälper varandra. Vi går vår egen väg, fast tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0