Början leder mig till styrkan

Många har frågat mig, hur vågade du färga ditt hår illrött? Jag vågade inte. Jag bara gjorde.

Jag passar bra i röda kläder. Klart jag passar bra i rött hår då? Jag tycker inte om den där "helt vanliga looken". Brunt/blont/svart hår i olika nyanser. Boring. Det passar inte mig, min personlighet eller vilja.

När jag var yngre, 13-14 år, hade jag ett grymt bra självförtroende. Sen försvann det när jag började använda jeans, färgade håret kolbrunt och tonade ner min humor en aning. Jag blev alltså vanlig, smälte in i mängden och tappade det som en gång var Olivia.

Nu, flera år senare, efter en massa trubbel har jag börjat hitta tillbaka. Tillbaka till den person jag en gång var. Tillbaka till den person jag hanterade som bäst. Jag vågar nu. Jag har snart passerat mållinjen.

Yää, you go girl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0