Så sa hon!

Här om kvällen låg jag och mamma i varsitt sovrum och konverserade med varandra. Jag frågade mamma vad hon gjorde. Till svar fick jag: Jag berömmer mig själv för tre bra saker som jag har gjort idag. Jag fattade NOLL och ifrågasatte självklart varför. Till svar: Man ska alltid berömma sig själv Olivia, det är grunden till din personliga styrka.

Jag låg och funderade ett tag. Vad sjutton har jag gjort som är bra idag. Legat inne av ren lathet i stället för att gymma eller att jag sket i att göra läxan för att få en extra jobbig dag imorgon. Men ju mer jag låg där och tänkte ju klarare bild fick jag. Jag var faktiskt stolt över att jag fixat håret och sminkat mig så fint, att jag gjorde en jättegod sallad till maten och att jag faktiskt hade sökt lite jobb. Tillslut fick jag ihop tre, fyra eller FEM...saker att vara stolt över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0